Centrum Pomocy
Drukuj

Zdalny pulpit

Co to jest zdalny pulpit

Zdalny pulpit to technologia, która umożliwia zdalny dostęp do pulpitu komputera lub innego urządzenia, z dowolnego miejsca na świecie, za pośrednictwem Internetu. Pozwala to na zdalne sterowanie komputerem oraz wykonywanie różnych czynności, takich jak instalowanie oprogramowania, konfigurowanie ustawień, itp.

Zdalny pulpit jest szczególnie przydatny w sytuacjach awaryjnych, gdy konieczna jest szybka interwencja informatyka w celu naprawy systemu lub przywrócenia poprawnych ustawień.

Jak zainstalować zdalny pulpit

Pobieranie programu zdalnego pulpitu

  1. Pobierz program RustDesk do zdalnego pulpitu w wersji przeznaczonej dla Twojego systemu operacyjnego, klikając w jeden z wybranych linków poniżej:
  2. Zapisz pobierany plik na dysku w folderze (katalogu) Pobrane.

Instalowanie zdalnego pulpitu w systemie Windows

  1. Otwórz folder Pobrane na swoim komputerze.
  2. Uruchom plik rustdesk-1.2.3-x86_64.exe
  3. Otworzy się okno instalatora – postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie aby zainstalować program na komputerze lub uruchomić go w celu jednorazowego użycia.

Instalowanie zdalnego pulpitu w systemie Linux

  1. Otwórz folder Pobrane na swoim komputerze.
  2. Uruchom pobrany plik, w zależności od wersji systemu będzie to rustdesk-1.2.3-x86_64.deb (Ubuntu/Mint) lub rustdesk-1.2.3-0.x86_64.rpm (Fedora).
  3. Otworzy się okno instalatora – postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie aby zainstalować program na komputerze.

Instalowanie zdalnego pulpitu w systemie Android

Informacja: wsparcie techniczne na urządzeniach mobilnych dostępne jest wyłącznie w Pakiecie L.

  1. Otwórz Sklep Play na Twoim urządzeniu mobilnym
  2. Wyszukaj aplikację „RustDesk Remote Desktop”
  3. Kliknij Zainstaluj

Udostępnianie zdalnego pulpitu

Aby udostępnić informatykowi zawartość Twojego ekranu i powolić na zdalne sterowanie komputerem, otwórz aplikację do zdalnego pulpitu RustDest przez kliknięcie jej ikony na pulpicie lub w menu i przekaż wyświetlany numer ID w formularzu zgłoszeniowym, na czacie dostępnym na naszej stronie www.especo.pl. lub podczas rozmowy telefonicznej (Uwaga! Zachowaj ostrożność, nie podawaj ID jeśli nie masz pewności z kim rozmawiasz.) Dzięki niemu informatyk będzie mógł zainicjować zdalne połączenie z Twoim urządzeniem.

ID w programie RuskDesk
ID w programie RuskDesk

Uwaga! Nie wymagamy podania hasła do programu RustDesk – przed połączeniem program poprosi Cię każdorazowo o zgodę na sesję zdalną, którą wystarczy zaakceptować.

Po otrzymaniu Twojego zgłoszenia, w umówionym czasie skontaktujemy się z Tobą, przypomnimy o zasadach bezpieczeństwa i zainicjujemy zdalne połączenie z Twoim urządzeniem. Gdy je zaakceptujesz będziemy mogli zająć się rozwiązaniem Twojego problemu.

Uwaga! Nigdy nie podawaj numeru ID przez telefon jeśli nie wysłałeś/łaś do nas zgłoszenia o udzielenie pomocy zdalnej. Jeśli nie masz pewności, czy rozmawiasz z informatykiem ESPECO, rozłącz się i sam/a zainicjuj połączenie pod nasz numer telefonu 71 880 83 03.

Spis treści