Centrum Pomocy
Drukuj

Zasady bezpieczeństwa

Przed skorzystaniem z usług zdalnego informatyka zapoznaj się z poniższymi zasadami bezpieczeństwa, którymi należy się kierować korzystając z usługi helpdesk ESPECO.

Jak się przygotować do sesji zdalnego pulpitu

Dla zachowania prywatności, przed rozpoczęciem sesji zdalnego pulpitu, zminimalizuj a najlepiej zamknij wszystkie programy i okna systemowe, które zawierają informacje osobiste lub poufne. Pamiętaj, że podczas sesji, zdalny informatyk widzi Twój pulpit dokładnie w taki sposób jak Ty.

Ogólne zasady bezpieczeństwa

  1. Korzystaj wyłącznie z oprogramowania do zdalnego pulpitu, dostępnego na naszej stronie internetowej. Oprogramowanie z którego korzystamy znajdziesz tutaj.
  2. Nie udostępniaj swojego numeru ID z programu RuskDesk ani informacji osobistych przez telefon, e-mail lub czat jeśli nie masz pewności, że rozmawiasz z pracownikiem wsparcia technicznego ESPECO.
  3. Nie akceptuj niespodziewanych próśb o rozpoczęcie sesji zdalnego pulpitu jeśli wcześniej nie kontaktowałeś się z helpdeskiem ESPECO i nie prosiłeś o pomoc zdalną.
  4. Zdalny informatyk przez nawiązaniem sesji zdalnego pulpitu poinformuje Cię, kto będzie próbował nawiązać z Tobą połączenie i jaki ma numer ID.
  5. Zdalny informatyk będzie informował Cię w trakcie sesji jakie działania zamierza wykonać.
  6. Jeśli w trakcie sesji zdalnego pulpitu poczujesz się niepewnie, możesz w każdej chwili przerwać połączenie klikając czerwony przycisk „Rozłącz” widoczny na ekranie podczas pracy zdalnego informatyka.

O jakie dane możemy Cię poprosić

  • W celu weryfikacji możemy Cię poprosić Cię o dane, które podałeś na swoim koncie klienta tj. imię i nazwisko, adres, adres e-mail lub numer telefonu. W przypadku klientów biznesowych, możemy też poprosić o numer NIP i nazwę firmy.
  • W celu zrealizowania usługi pomocy zdalnej (Helpdesk) możemy poprosić Cię o podanie Twojego klucza licencji i numeru ID wyświetlanego w programie do zdalnego pulpitu.
  • Jeśli będzie tego wymagało zadanie które przed nami postawiłeś, możemy podczas trwającej sesji zdalnego pulpitu poprosić Cię o zalogowanie się np. do poczty e-mail, serwera, lub dostawcy usług których dotyczy Twoja prośba o pomoc zdalną (z wyłączeniem bankowości internetowej!).

Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

Kiedy możemy poprosić o dane

O dane o których mowa wyżej, możemy poprosić Cię:

  • w formularzach dostępnych na naszej stronie internetowej
  • na czacie dostępnym na naszej stronie internetowej
  • podczas rozmowy telefonicznej ale tylko w sytuacji gdy otrzymaliśmy od Ciebie zgłoszenie z prośbą o udzielenie pomocy zdalnej
  • przez e-mail ale tylko w sytuacji gdy otrzymaliśmy od Ciebie zgłoszenie z prośbą o udzielenie pomocy zdalnej

O jakie dane nigdy Cię nie poprosimy

Gdy będziemy się z Tobą kontaktować (lub gdy Ty skontaktujesz się z nami) nie będziemy prosić o przekazanie nam:

  • danych finansowych tj. kodów BLIK, numerów kart płatniczych, kodów PIN, loginów i haseł do bankowości internetowej i usług finansowych.
  • numerów dokumentów tożsamości, numeru PESEL oraz kopii Twoich dokumentów tożsamości
  • danych dostępowych do usług administracji rządowej (gov.pl)
  • ponadto nigdy nie poprosimy Cię o zalogowanie się do bankowości internetowej
Spis treści