Twój koszyk jest obecnie pusty!
Zasady bezpieczeństwa
Przed skorzystaniem z usług zdalnego informatyka zapoznaj się z poniższymi zasadami bezpieczeństwa, którymi należy się kierować korzystając z usługi helpdesk ESPECO.
Jak się przygotować do sesji zdalnego pulpitu
Dla zachowania prywatności, przed rozpoczęciem sesji zdalnego pulpitu, zminimalizuj a najlepiej zamknij wszystkie programy i okna systemowe, które zawierają informacje osobiste lub poufne. Pamiętaj, że podczas sesji, zdalny informatyk widzi Twój pulpit dokładnie w taki sposób jak Ty.
Ogólne zasady bezpieczeństwa
- Korzystaj wyłącznie z oprogramowania do zdalnego pulpitu, dostępnego na naszej stronie internetowej. Oprogramowanie z którego korzystamy znajdziesz tutaj.
- Nie udostępniaj swojego numeru ID z programu RuskDesk ani informacji osobistych przez telefon, e-mail lub czat jeśli nie masz pewności, że rozmawiasz z pracownikiem wsparcia technicznego ESPECO.
- Nie akceptuj niespodziewanych próśb o rozpoczęcie sesji zdalnego pulpitu jeśli wcześniej nie kontaktowałeś się z helpdeskiem ESPECO i nie prosiłeś o pomoc zdalną.
- Zdalny informatyk przez nawiązaniem sesji zdalnego pulpitu poinformuje Cię, kto będzie próbował nawiązać z Tobą połączenie i jaki ma numer ID.
- Zdalny informatyk będzie informował Cię w trakcie sesji jakie działania zamierza wykonać.
- Jeśli w trakcie sesji zdalnego pulpitu poczujesz się niepewnie, możesz w każdej chwili przerwać połączenie klikając czerwony przycisk „Rozłącz” widoczny na ekranie podczas pracy zdalnego informatyka.
O jakie dane możemy Cię poprosić
- W celu weryfikacji możemy Cię poprosić Cię o dane, które podałeś na swoim koncie klienta tj. imię i nazwisko, adres, adres e-mail lub numer telefonu. W przypadku klientów biznesowych, możemy też poprosić o numer NIP i nazwę firmy.
- W celu zrealizowania usługi pomocy zdalnej (Helpdesk) możemy poprosić Cię o podanie Twojego klucza licencji i numeru ID wyświetlanego w programie do zdalnego pulpitu.
- Jeśli będzie tego wymagało zadanie które przed nami postawiłeś, możemy podczas trwającej sesji zdalnego pulpitu poprosić Cię o zalogowanie się np. do poczty e-mail, serwera, lub dostawcy usług których dotyczy Twoja prośba o pomoc zdalną (z wyłączeniem bankowości internetowej!).
Zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
Kiedy możemy poprosić o dane
O dane o których mowa wyżej, możemy poprosić Cię:
- w formularzach dostępnych na naszej stronie internetowej
- na czacie dostępnym na naszej stronie internetowej
- podczas rozmowy telefonicznej ale tylko w sytuacji gdy otrzymaliśmy od Ciebie zgłoszenie z prośbą o udzielenie pomocy zdalnej
- przez e-mail ale tylko w sytuacji gdy otrzymaliśmy od Ciebie zgłoszenie z prośbą o udzielenie pomocy zdalnej
O jakie dane nigdy Cię nie poprosimy
Gdy będziemy się z Tobą kontaktować (lub gdy Ty skontaktujesz się z nami) nie będziemy prosić o przekazanie nam:
- danych finansowych tj. kodów BLIK, numerów kart płatniczych, kodów PIN, loginów i haseł do bankowości internetowej i usług finansowych.
- numerów dokumentów tożsamości, numeru PESEL oraz kopii Twoich dokumentów tożsamości
- danych dostępowych do usług administracji rządowej (gov.pl)
- ponadto nigdy nie poprosimy Cię o zalogowanie się do bankowości internetowej